Maskinforum

#591
Anonym
Inaktiv

Jag har tänkt lite på ”inre läckage” och antar att du vet både i teorin och i praktiken hur en huvudbromscylinder fungerar och därför tänkte jag fråga dig om orsaken till mitt bromsproblem kan vara att kolven trycks in för lite i huvudbromscylindern? Vad tror du om att inte kolven går tillräckligt långt in, kan det ge någon typ av ”överströmning” inuti cylindern? Det är en enkrets och cylindern påverkas med en ”pinne” som sitter långt ner på den stående bromspedalen. I handboken står att det ska finnas ett glapp på en mm innan pinnen påverkar cylindern, det glappet ska ge någon cm spel högst upp på pedalen. Nu när jag kontrollerar så ser jag att spelet pinne-cylinder är kanske 5 mm så nu har jag justerat ut längden på den och ska sedan under helgen sätta på hjulen och provköra. Jag tycker att pedalen känns mindre svampig, men inte heller att den blir så stum som jag vill ha den, så en luftning till kanske.